سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خادمین شهر بهشت

» چگونگی برگزاری یک عروسی بدون گناه و چهکارهایی در آن مراسم انجام بدهیم تا هممیهمانان ناراضی باشند هم آقام امامزمان(ع) و دیگر اینکه خودم که در این شب(شب زفاف) چه اعمالی باید انجام بدهم؟

» مطمئنا شما خوب می دانید که مى‏توان با جلب رضاى خدا و بدون هرگونه کج‏روى و انحرافى جشن‏هاى عروسى شاد و شرعى داشته باشید و بدانید که خداوند نیز توفیق بیشترى نصیب خواهد کرد پس در این راه از ملامت و سرزنش کسى ترس و دلهره‏اى نداشته باشید و باید قوى و محکم براى رعایت اصول اخلاقى و دینى تلاش کرد، تا هم اجر دنیوى و اخروى محفوظ باشد و هم راهنمایى براى دیگر جوانان بود و تبیین کرد که هم مى‏توان مراسم شاد و گرم و با صفایى را داشت و هم از هرگونه گناه و خلاف و بدون استفاده از ابزارآلات حرام به دور بود. به هر حال، بدون شنیدن موسیقى حرام و بدون استفاده از نوارهاى غیرمجاز شرعى، مولودى خوانى، نقل لطیفه‏ها و حکایات جالب و شنیدنى توسط بعضى سخنرانان ماهر و دعوت از بعضى خانم‏ها براى مجلس زنانه که در این مجالس برنامه اجرا مى‏کنند و به مسائل شرعى نیز توجه دارند مى‏توان به مجلس و مراسم، شادى و گرمى لازم را بخشید.
بنابراین نظر ما این است که دعوت از مداحان و افراد خوش‏صدا براى خواندن اشعار مناسب، مولودى ‏خوانى، اشعار و سرودهایى که بعضا صدا و سیما مى‏ گذارد یا استفاده از نوارهاى آنها و استفاده از افرادى که کارهاى تردستى و دیدنى انجام مى‏دهند، مى‏تواند مجلس عروسى را باصفا و شاد کرد.
شما نیز می توانید ترتیبی دهید که در چنین شبی نماز اول وقت خود را در حضور دیگران بخوانید و با این عمل دیگران نیز تشویق به انجام این فریضه مهم شوند. علاوه بر این نسبت به رعایت اصول ارزشی و اخلاقی و حفظ حجاب خود در رفت و آمدها توجه بیشتری صورت گیرد.
برخی اعمال مستحب در شب زفاف را در ذیل اشاره می کنیم:
آداب زناشویی دو قسم است:
الف - آداب شب زفاف که عبارت است:
1- ابتدا داماد وضو بگیرد.
2- دو رکعت نماز بگزارد و این دعا را بخواند: ‹‹اللهم ارزقنی الفتها و ودها و رضاها بی وارضنی بها واجمع بیننا باحسن اجتماع و انفس ائتلاف فانک تحب الحلال و تکره الحرام››.
3- و به عروس نیز دستور دهد وضو بگیرد و دو رکعت نماز بخواند.
4- سپس دست خود را برناصیه (موهای جلوی سر) عروس قرار دهد و این دعا را بخواند: «اللهم بامانتک اخذتها و بکلماتک استحللت فرجها فان قضیت لی فی رحمها شیئا فاجعله مسلما سویا ولا تجعله شرک شیطان». (لازم به ذکر است این 4 عمل مستحب است).
ب - آداب عمومی زناشویی:

مستحبات
1- گرفتن وضو.
2- گفتن بسم الله.
3- در هنگام جماع تعجیل نکند و زن را برای آن آماده کند تا او هم کاملا لذت ببرد.
4- جماع در شب های دوشنبه سه شنبه پنج شنبه یا جمعه باشد.
5- هنگام جماع با زن ملاعبه و بازی کند تا او کاملا آماده شود.
6- جماع را وقتی انجام دهد که زن میل دارد

مکروهات
1- جماع در شب و روزی که ماه و خورشید گرفته است .
2- هنگام غروب خورشید.
3- هنگام طلوع فجر تا طلوع آفتاب .
4- شب اول ماه غیر از ماه رمضان .
5- در شب آخر ماه .
6- جماع بعد از احتلام در خواب .
7- جماع در اتاقی که بچه ای وجود داشته باشد.
8- نگاه کردن به فرج هنگام جماع .
9- جماع به صورت عریان .
10- جماع در زیر آسمان .
11- جماع رو به قبله و پشت به قبله .
12- هنگامی که شکم پر است .
13- جماع در جایی که کودکی باشد که به آنها نگاه کند یا سر و صدای آنها را بشنود هر چند چیزی متوجه نشود.




منبع : http://www.porseman.org/q/showq.aspx?id=9264

[ پنج شنبه 92/5/31 ] [ 11:35 صبح ] [ محبوبه سادات حیدری ]
درباره وبلاگ
پیوندهای روزانه
موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب

بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 4
کل بازدیدها: 11998